X
تبلیغات
وکیل جرایم سایبری

سامانه بازاریابی بهترین فایل های ایرونی

تحقیق موضوع قدرت انتق اد س ازنده


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 11 صفحه


 قسمتی متن : 

 

قدرت انتقـاد سـازنده

مقدمه:             انتقاد؛ پیچیده، مهم ضروری است. باید یاد داشت هیچ شغلی، انتقاد معاف نیست. انتقاد کار، وجه مشترک همهی ما نتایج مطلوب تر دارد.

انتقاد وسیلهای انگیزش، اموختن، توسعه، اموزش ایجاد روابطی قوی، تبادل اطلاعات، تاثیر گذاشتن برانگیختن. بهرهمندی نتایج سحرانگیز "انتقاد"، شیوهی عملی قالب بیست توصیه تنظیم جهت استفاده تقدیم میدارد.

اول: استقبال انتقاد: هر شغلی، انتقاد دارد . فرقی نمیکند شما رییس جمهور، معلم، بانکدار مامور دولتی باشید. کار شما هر حال انتقاداتی پی داشته شما باید روحیهای مثبت انتقاد استقبال کرده جهت بهبود کار خود استفاده کنید. انتقاد تنها کلمه مفهوم ارزیابی بردارد. بنابراین انتقاد یعنی انتقال نتایج ارزیابی. تمرین انتقادپذیری: قدم اول یک  عبارت مثبت دربارهی انتقاد کارت بنویسید جایی قرار دهید دید شما باشد. هر بار شما دیگران ببینند باعث میشود دیدگاه مثبت شما دربارهی انتـقاد تقویت شود؛ جملاتی قبیل انتـقاد اطلاعاتی باعث رشد من میشود، انتـقاد مهارتها دانش مورد نیاز من اموزش میدهد. قدم دوم کمی مشکل، اما بسیار ارزش تر است. شما باید دیگران بخواهیداز شما انتقاد کنند.صادقانه انان بپرسید؛ نظر انان شما چگونه میتوانید کارهایتان بهتر انجام دهید.

دوم: طور استراتژیک انتقاد کنید: قبل اینکه انتقاد کنید، سوالات ا ز خود بپرسید: دقیقا چه چیز میخواهم بیان کنم؟ چه چیز خواهم تغییر دهم؟ انگیزه ومحرک من بیان انتقاد چیست؟ چه راه حلها اهداف خاصی میتوانم ارایه کنم؟ موضوع موقعیتهای غیر قابل پیش بینی نیاز عکس العملهای فوری دارد، چه باید کرد؟ قبل انتقاد کردن زیر دست همکار، سوال استراتژیک ازخود بپرسید: «چگونه اطلاعات مطرح کنم او پذیرای انها باشد؟» 

سوم: بهبود گرا باشید: دو روش انتقاد بهبود گرا: اول، شما نوک پیکان انتقاد متوجه اینده کنید. جای اینکه کاراموز خود بگوید: « ارایه داده عملکرد ضعیفی داشتی»، بگویید: «دفعهی بعد نمایش اطلاعات اورهد استفاده کن». روش دوم: پیامی دهید باعث تقویت اعتماد نفس او شود؛ «اطمینان دارم موفق میشوی». ذهنیت، کاراموز جای عملکرد گذشتهی خود دفاع کند، تمام انرژی بهبود عملکرد اتی خویش تلاش میکند ماهیت انتقاد جای سرکوب گرا، بهبود گرا میشود.

چهارم: حفظ خودباوری: چگونه میتوانید هنگام انتقاد فردی، مراقب احساس خود باوری او باشید؟ اولا، "از کلمات انتقادات سرزنش امیز استفاده نکنید، بدون شک تحقیرامیز تلقی خواهد شانس کمی درک مثبت باقی میماند. ثانیا، حفظ خود باوری فرد، میتوانید شخصیت او دفاع کنید. بجای استفاده عبارت های؛ درست/غلط/ امکان ندارد، عباراتی مانند، "شاید شما مطلب اطلاع نداشتید،" (حتی اگر فکر میکنید اطلاع داشته است)، استفاده کنید. تصور او شما عنوان مرجعی قابل اطمینان نظریاتش شایسته توجه دقت است، تغییر پیدا کند. متعاقبا او انتقادات بعدی اغوشی باز استقبال میکند.

پنجم : کلمات صحیح انتخاب کنید: در درجهی اول اطمینان حاصل کنید انچه میگویید، همان چیزی ذهن دارید. بسیاری مواقع، تغییر جزیی کلمات، باعث تفاوتهای بزرگی میشود. اگر هنگام انتقاد بگویید؛ "کار شما زیر استانداردهای ماست"، طور قطع باعث بیدار شدن حس دفاعی او میشود. حالی اگر بگویید؛ "کار شما فقط کمی استانداردهای ما تفاوت دارد"، حالت وجود نمیاورد. جای «هرگز همیشه»، پیشنهاد شود؛ « گاهی اوقات» استفاده شود. کلمهی دیگری نتایج مخرب پی دارد، عبارت « باید» میباشد. کلمهی « میتوانی» ازمایش کنید.

ششم: انتقادات خود نقد کنید:  فقط دلیل چون انتقاد، اطلاعات ارزش دراختیار شمار قرار میدهد استفاده انها میتوانید خود کار خویش بهبود بخشید، نمیتوانید هر انتقادی شما وارد میشود کار ببندید. سوی دیگر، فقط چون یک انتقاد خاص، احساسات شما خدشهدار ساخته است، دلیل نمیشود شما فورا هر انتقادی نادیده بگیرید. هر حال اگر دربارهی انتقاد درست فکر کنید، انتقاد میتواند شمار بسیار مفید واقع شود.

بنابراین دستیابی یک نقد سازنده دربارهی انتقاد، شایسته ویژهگیهای زیر نظر داشت:


نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)